چاپ کردن این صفحه

وقت های طلایی در کسب و کار

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)
وقت های طلایی در کسب و کار وقت های طلایی در کسب و کار محمد بدلی

در اکثر مواقع شما همان چیزی می شوید که خودتان فکر می کنید و بخش عمده ای از هر روزتان همان طوری سپری می شود که شما در آغاز روز در ذهن تان تصور می کنید. وقتی بر خودتان و افکار تا تسلط پیدا کردید، شبیه آهن ربایی عمل خواهید کرد که ایده ها و فرصت های ثروتمند شدن را به سوی خود جذب می کند.

روزتان را درست آغاز کنید

هر روز صبح 30 دقیقه در کمال آرامش بنشینید و به اهداف تان فکر کنید. وقتی بیوگرافی و اتوبیوگرافی افراد موفق را مطالعه می کنید، متوجه می شوید که تقریبا همه این افراد زمانی در مسیر پیشرفت و موفقیت گام نهاده اند که شروع به سحرخیزی نموده اند. این افراد هر روز صبح مدتی را در تنهایی و به تفکر می گذرانده اند.

ذهن تان را با افکار خوب و مثبت تغذیه کنید

این زمان از روز، زمان طلایی نامیده می شود. اولین ساعت از روزتان تعیین کننده این است که بقیه روزتان را چطور سپری خواهید کرد. کارهایی که در اولین ساعت از روزتان انجام می دهید، ذهن تان را برای کل آن روز آماده می سازد. 30 تا 60 دقیقه اول از روزتان را صرف فکر کردن و مرور برنامه های آینده تان کنید.

از زمان آرامش و تنهایی خود به طور موثر استفاده نمایید

در طی این 60 دقیقه تنهایی و آرامش صبحگاهی خود، می توانید چهار کار انجام دهید. اولین کار این است که برنامه ها ونقشه هایی را که برای رسیدن به اهداف تان دارید، بازبینی کنید و اگر لازم بود آنها را تغییر دهید. دومین کاری که باید انجام دهید این است که برای رسیدن به اهداف تان به دنبال راههای بهتری باشید مثلا فرض کنید راهی که در پیش گرفته اید کاملا اشتباه است پس راه کاملا متفاوتی را در ذهن تان تصور کنید. برای رسیدن به اهداف تان چه کار متفاوتی را انجام می دادید که الان انجام نمی دهید؟

سومین کار، به درس ها وتجربیات با ارزشی فکر کنید که در طی حرکت به سوی اهداف تان آموخته اید.

اهداف و آرزوهایتان را هر روز در ذهن تان تجسم کنید

چهارمین کار این است که با آرامش، اهداف تان را همچون حقیقتی عینی در ذهن تان تجسم کنید. چشمانتان را ببندید، آرامش پیدا کنید، لبخند بزنید و در ذهن تان تصور کنید که اهداف و آرزوهایتان تحقق پیدا کرده است. هر روز صبح اهداف مهم زندگی تان را به زمان حال بنویسید گویی همین الان به اهداف تان رسیده اید، مثلا بنویسید " من الان ... تومان در آمد دارم"." من الان ...تومان دارایی خالص دارم"، "من الان به وزن ایده آل خود رسیده ام." این نوشتن ها و باز نوشتن های هر روزه اهداف تان، یکی از موثرترین راههایی است که تا به حال برای رسیدن به اهداف و آرزوهایتان، یاد گرفته اید.

کمربندتان را محکم ببندید و آماده حرکت باشید

زندگی شما با چنان سرعتی اوج خواهد گرفت که مجبورید کمربند ایمنی را ببندید. فراموش نکنید که نقطه آغاز برای رسیدن به موفقیت مالی وتجاری این است که اعتماد به نفسی تزلزل ناپذیر در خودتان ایجاد کنید و به توانایی خودتان برای رسیدن به اهداف تان ایمان راسخ داشته باشید. تا به حال هر آنچه که گفتیم درباره روشی بوده که شما بتوانید چنین باور وعقیده ای را در خودتان بوجود بیاورید تا اینکه نهایتا به تقطه ای برسید که کاملا متقاعد شوید که هیچ چیز نمی تواند مانع رسیدن شما به اهداف تان شود.

هر کاری که شما انجام می دهید در رسیدن تان به موفقیت، نقش دارد

هیچکس با چنین نگرش و اعتماد به نفسی، کارش را شروع نمی کند اما شما می توانید با استفاده از قانون " انباشت " چنین نگرشی را در خودتان ایجاد نمایید. هر کاری که شما انجام می دهید در رسیدن تان به موفقیت اهمیت دارد. هر تلاشی که می کنید در موفقیت تان نقش دارد. هر موفقیت درخشانی در نتیجه هزارانموفقیت کوچک وعادی که حتی کسی متوجه آنها نیست و ارزشی هم برای آنها قائل نیست، بدست می آید. بزرگترین چالش پیش روی شما این است که فکرتان را فقط روی هدف تان متمرکز کنید و با استفاده از قانون "جذب " شما حتی می توانید افراد، شرایط و فرصت هایی را که برای رسیدن به اهداف تان به آنها نیاز دارید،به سوی خود بکشید.

مانند یک آهن ربا عمل کنید

وقتی بر خودتان و افکار تا تسلط پیدا کردید، شبیه آهن ربایی عمل خواهید کرد که ایده ها و فرصت های ثروتمند شدن را به سوی خود جذب می کند. قانون "جذب " برای ما و هر فرد موفقی که ما می شناسیم، موثر واقع شده است. این قانون برای شما نیز موثر واقع خواهد شد با این شرط که امروز، همین حالا و همین لحظه شروع کنید به فکرکردن و صحبت کردن درباره اهداف و آرزوهایتان به طریقی که گویی در زمان حال به واقعیت پیوسته اند. وقتی تفکر خودتان را تغییر می دهید، زندگی تان نیز تغییر خواهد کرد. بنابراین خودتان را در مسیری قرا می دهید که شما را به استقلال مالی می رساند.

تمرین عملی

در اینجا، دو کار وجود دارد که می توانید هر روز انجام دهید تا فکرتان را روی اهداف مالی تان متمرکز نگه دارید. اولا، هر روز صبح کمی زودتر از خواب بیدار شوید و از قبل برای آن روزتان برنامه ریزی کنید. زمانی را صرف اندیشیدن درباره اهداف تان کنید و فکر کنید که چگونه می توانید بهتر به اهداف تان برسید. با این کار مشخص می شود که شما بقیه روزتان را چگونه سپری خواهید کرد.

ثانیا، به تجربیات با ارزشی که هر روزه در حین پیش رفتن به سوی اهداف تان کسب می نمایید، فکر کنید. آماده باشید که هرجا لازم شد مسیرتان را تصحیح کنید و عملکردتان را تغییر دهید. کاملا مطمئن باشید که با سرعت به سوی اهدافتان پیش می روید، بدون توجه به این که در پیرامون تان موقتا چه اتفاقی می افتد. فقط به راه تان ادامه دهید!