چاپ کردن این صفحه

حقیقت درباره قورباغه ها

این مورد را ارزیابی کنید
(4 رای‌ها)
حقیقت درباره قورباغه ها حقیقت درباره قورباغه ها محمد بدلی

یک بار مارک تواین می گفت که اگر اولین کاری که هر روز صبح انجام میدهی این باشد که قورباغه زند ه ای را قورت بدهی، بقیه روز خیالت راحت خواهد بود، چون می دانی که بدترین اتفاقی را که ممکن است در تمام طول روز برایت پیش بیاید را پشت سر گذاشته ای. در حقیقت قورباغه شما بزرگترین و مهمترین کاری است که باید انجام دهید، همان کاری که اگر در مورد آن فکری نکنید به احتمال زیاد در انجام آن تعلل و تنبلی خواهید کرد.

اگر قرار است که دو تا قورباغه را بخوری، اول قورباغه ای را که زشت تر است بخور. منظور از عبارت فوق این است که اگر دو کار مهم را باید انجام بدهید، اول کاری را که بزرگ تر، سخت تر و مهم تر است را انجام دهید. خودتان را موظف کنید که کارتان را فورا شروع کنید، سپس مداومت به خرج دهید تا آن را قبل از شروع کار دیگری به اتمام برسانید.

اگر باید قورباغه زند ه ای را قورت بدهی، نشستن و مدت طولانی به آن چشم دوختن هیچ فایده ای ندارد. راه رسیدن به بهره وری و کارایی در سطح عالی این است که این عادت همیشگی را در خودتان ایجاد نمایید یعنی هر روز صبح ابتدا به اصلی ترین و مهمترین کار خود بپردازید. باید برنامه روزانه تان این طور باشد که هر روز صبح قبل از پرداختن به هر کار دیگری بدون صرف وقت زیادی برای فکر کردن، اول قورباغه خود را قورت دهید.

فورا دست به کار شوید

افراد موفق و کارآمد کسانی هستند که مستقیما به سراغ کارهای مهم خود می روند، سپس سعی می کنند که به طور مداوم و با تمرکز به انجام کارهای خود ادامه دهند تا اینکه آن کارها را به اتمام برسانند. یکی از بزرگترین مشکلاتی که سازمان ها را درگیر خود کرده است " شکست در انجام کارها" است. بسیاری از مردم فعالیت و مشغولیت را با موفقیت اشتباه می گیرند ، مثلا مدام صحبت می کنند، جلسات کاری بیشماری تشکیل می دهند و برنامه ریزی های فوق العاده ای انجام می دهند، اما در بررسی ها مشخص می شود که هیچ کاری انجام نشده است و نتایج مورد انتظار به دست نیامده است.

اعتیاد مثبت در خودتان ایجاد کنید

شما می توانید در خودتان یک" اعتیاد مثبت" نسبت به لذتی که از احساس شایستگی، لیاقت و اعتماد به نفس حاصل از موفقیت نشات می گیرد،ایجاد کنید.

وقتی چنین اعتیاد مثبتی را در خودتان به وجود آوردید به طور ناخودآگاه ، زندگیتان را طوری سامان دهی می کنید که به طور پی در پی پروژه ها و کارهای مهمتری را شروع کرده و به اتمام می رسانید. در حقیقت، شما به موفقیت و همکاری با دیگران اعتیاد مثبت پیدا می کنید.

راه میان بری وجود ندارد

تمرین کردن، راه تسلط یافتن بر هر مهارتی است. خوشبختانه، ذهن شما مثل یک عضله عمل می کند که هر چه بیشتر از آن استفاده کنید قوی تر و ورزیده تر می شود. با تمرین کردن هر رفتاری را می توانید یاد بگیرید. همچنین می توانید هر عادتی را که فکر می کنید ضروری است یا مطلوب شماست، در خودتان ایجاد نمایید.

تمرین عملی

قورباغه ای را که شما باید قورت بدهید چیست؟ سخت ترین کاری که باید هر روز انجام دهید، چه کاری است؟ وقتی قورباغه تان را مشخص کردید، این عادت را در خودتان ایجاد کنید که هر روز صبح بعد از بیدار شدن از خواب، سخت ترین و مهمترین کارتان را اول انجام دهید.