چاپ کردن این صفحه

نکات کلی در مورد تبلیغات محیطی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
نکات کلی در مورد تبلیغات محیطی نکات کلی در مورد تبلیغات محیطی محمد بدلی

متولیان تبلیغات محیطی عبارتند از:

سازمان زیباسازی شهرداری: این سازمان به عنوان متولی زیباسازی شهر، مالک کلیه فضاهای تبلیغاتی، سازه ها و مبلمان های شهری می باشد.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: هر تصویر یا طرح اجرا شده در تبلیغات محیطی شهر باید به تایید این نهاد برسد. وزارت ارشاد،پیش از این علاوه بر تایید و نظارت بر این طرح ها،عوارضی نیز از محل درآمد تابلوهای تبلیغاتی دریافت می کرد که مدتی است حذف شده است.

شرکت های طرف قرارداد با زیباسازی: زیباسازی شهرداری، حقوق و امتیازات استفاده از تابلوهای تبلیغاتی را از طریق مزایده به شرکت های خصوصی واگذار می نماید. این شرکت ها مبلغ ثابتی را بابت اجاره فضای تبلیغاتی به شهرداری پرداخت می کنند. حتی اگر در جذب آگهی برای آن تابلوی خاص ناموفق باشند و آن تابلو تا مدت ها خالی بماند.آنچه مسلم است برای سفارش یک آگهی در قالب تبلیغات محیطی فقط باید به این شرکت ها مراجعه نمود.هر شرکت ممکن است یک یا چند فضای تبلیغاتی محیطی در سطح یک شهر یا چند شهر یا چند کشور داشته باشد.

نصب بیلبرد یا هر سازه تبلیغاتی در مکان هایی که احتمال پرت شدن حواس راننده را دارد و یا باعث موانع ترافیکی از جمله کم شدن دید را دارد و همچنین در مواردی که به محیط زیست،آسیب وارد کند ممنوع است.

هزینه آگهی در بیل برد یا فضاهای تبلیغاتی محیطی دیگر به ابعاد، منطقه، محله و مکان،زاویه و نحوه نصب، نحوه نورپردازی و ... بستگی دارد.

برخی از شرکت های تبلیغاتی خود اقدام به ساخت سازه تبلیغاتی اعم از بیل برد،استند و ... و یا مبلمان شهری مثل پل های هوایی، ایستگاه های اتوبوس و ... به نفع شهرداری می نمایند و در ازای آن منافع تبلیغات را به مدت چند سال از آن خود می کنند.

برای بالا بردن زمان ماندگاری تبلیغات محیطی، باید ترتیبی اتخاذ شود تا این فضاها در شب هم دارای دید مناسب باشند و تاثیر خود را داشته باشند.لذا نورپردازی یک فضای تبلیغاتی نقش مهمی در افزایش بازدهی آن دارد.نورپردازی این فضاها معمولا به دو صورت نور از رو (over light  ) توسط پروژکتور و یا نور از پشت (back light) توسط لامپ های مهتابی می باشد.

منبع: سایت آموزش بازاریابی