چاپ کردن این صفحه

اعتماد به نفسی تزلزل ناپذیر در خودتان ایجاد کنید

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
اعتماد به نفسی تزلزل ناپذیر در خودتان ایجاد کنید اعتماد به نفسی تزلزل ناپذیر در خودتان ایجاد کنید محمد بدلی

اگر شما به توانایی هایتان اعتماد راسخ داشته باشید که به هر چیزی که واقعا دوست دارید و مد نظر تان است می توانید دست پیدا کنید، چه تغییر و تحولی در زندگی تان ایجاد می شود؟

بزرگترین آرزویتان را مشخص کنید

"اگر می دانستید که آرزویتان حتما محقق خواهد شد، به خود جرات داده و چه هدف بزرگی را آرزو می کردید؟"

اکثر ما دربیشتر اوقات زندگی همین گونه هستیم. آرزوهای زیادی داریم که می خواهیم به آن ها دست پیدا کنیم، در زندگی مان چیزهایی هست که دوست داریم داشته باشیم، کارهایی هست که دوست داریم انجام دهیم اما برای تحقق آن ها تردید نشان می دهیم.ما از توانایی هایمان مطمئن نیستیم زیرا اعتماد به نفس لازم را نداریم تا با اعتقادی راسخ به توانایی هایمان به سوی آمال وآرزوهایمان گام برداریم.

مشخص کنید که واقعا چه می خواهید

فقط به این سوال فکر کنید: اگر شما به توانایی تان اعتقاد راسخ داشته باشید که به هر چیزی که دوست دارید، می توانید دست پیدا کنید چه تغییری در زندگی تان ایجاد می شود؟ چه امید وآرزوهایی دارید؟ اگر خودتان را باور داشتید وهیچ ترسی از شکست خوردن نداشتید، آرزو می کردید که چه کاری را انجام بدهید؟

با خودتان صادق باشید

راه حل این است که با خودتان صادق باشید. در مورد آن توانایی واستعدادی که در وجودتان هست با خودتان صادق باشید ومطابق با ارزش های والای خود وآمال وآرزوهایتان زندگی کنید. زمانی راصرف اندیشیدن به این مسئله کنید که "کی هستید، چه باور وعقیده ای دارید ودر زندگی چه چیزی برایتان اهمیت دارد." تصمیم بگیرید کاری نکنید که مغایر با ماهیت و وجود خودتان است، سعی نکنید آن چیزی باشید و یا آن چیزی را بگویید که هیچ سنخیتی با شما ندارد. شهامت این را داشته باشید کهخودتان را همان گونه که واقعا هستید بپذیرید،نه آن گونه که ممکن بود باشید. سعی نکنید آن طوری باشید که دیگران فکر می کنند باید باشید، در یک کلام، خودتان باشید وبدانید که با در نظر گرفتن تمام ابعاد وجودی تان، شما فرد فوق لعاده ای هستید.

برای رسیدن به خواسته هایتان برنامه ریزی کنید

با خود صادق بودن یعنی این که بدانید دقیقا چه می خواهید وبرای رسیدن به خواسته تان طرح وبرنامه داشته باشید. اعتماد به نفس پایدار زمانی به وجود می آید که شما کاملا بدانید، می توانید از جایی که الان هستید به آن جایی که می خواهید، برسید. در این صورت شما کنترل زندگی تان را در دست دارید وسرنوشت تان را خودتان تعیین می کنید.

از قانون "طوری رفتارکنید که انگار" استفاده کنید

طوری رفتار کند که انگار شکست خوردن تان غیر ممکن است. طوری رفتار کنید که انگاراعتماد به نفس بالایی دارید. مدام این سوال را از خودتان بپرسید "اگر می دانستم که حتما به آرزویم می رسم، رسیدن به چه چیزی را آرزو می کردم؟" جواب تان هر چیزی که باشد هیچ تفاوتی نمی کند، اگر آنقدر اعتماد به نفس داشته باشید که در پی آن باشید و بخواهید که آن را به دست بیاورید مطمئنا می توانید به آرزویتان برسید.

تمرین عملی

می توانید اقداماتی انجام دهید که فورا این ایده ها را عملی کنید. اولا، تصمیم بگیرید که در جهت رسیدن به اهداف و آرزوهایتان گام بردارید. این کار را بکنید!

ثانیا، از خودتان بپرسید "اگر می دانستم که حتما به آرزویم می رسم، رسیدن به چه هدفی را آرزو می کردم؟"

ثالثا، با خودتان وتوانایی هایتان صادق باشید. مغایر با آن عمل نکنید!