چاپ کردن این صفحه

شرکتی را که می خواهید در آن فعالیت کنید، به دقت انتخاب کنید

این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)
شرکتی را که می خواهید در آن فعالیت کنید، به دقت انتخاب کنید شرکتی را که می خواهید در آن فعالیت کنید، به دقت انتخاب کنید محمد بدلی

در یک شرکت، فقط فردی که کاملا شایسته و با کفایت است به زد و بند احتیاجی ندارد. وقتی شما در کارتان تخصص دارید می توانید برتری خودتان را ثابت کنید و نشان دهید که به زد و بند نیاز ندارید.

این افراد عادی هستند که مجبور می شوند در کارشان از حقه و کلک استفاده کنند و تمام بررسی ها نشان می دهد که اگر چه این افراد گاهی اوقات موفقیت های کوتاه مدتی بدست می آورند، اما زمانی که همه به نقشه و کلک آنها پی می برند، این افراد بدون استثنا در کارشان شکست می خورند.

آن کاری را انجام دهید که باید انجام دهید

شغل تان را با دقت انتخاب کنید و اگر کارتان را آنقدر دوست ندارید که بخواهید در حوزه کاریتان جزء بهترین ها باشید ، آن را رها کنید. همان طور که از یک ساختمان در حال سوختن فرار می کنید از کاری هم که به نظرتان کسالت بار و ناخوشایند است، فرار کنید. کار کردن در زمینه ای که هیچ علاقه ای به آن ندارید، در حقیقت بهترین راه برای اتلاف عمرتان است. باید بهخاطر داشته باشید که فقط یکبار زندگی می کنید.

در جستجوی شرکتی باشید که در ازای عملکرد خوب و برطبق میزان کارایی به کارکنان حقوق پرداخت می شود

یک راه برای اینکه سریعا پیشرفت کنید این است که برای یک شرکت مناسب و رئیس مناسب کار کنید. شرکت مناسب، شرکتی است که در آن به کارکنان احترام گذاشته می شود و بر اساس کارایی افراد به آنها حقوق پرداخت می شود. چنین شرکتی پویا، در حال رشد و پیشرفت و پذیرای ایده های نو می باشد و برای افراد بلند پرواز و دارای قوه ابتکار، مجال رشد و پیشرفت را فراهم می نماید.

چطور پیشرفت کنید

اخیرا در یک سمینار، خانمی با من صحبت می کرد، طی گفتگو این نکته را به من یادآور شد که دو سال قبل در سمیناری از من سوالی پرسیده بود. او به من گفته بود که فردی بسیار بلند پرواز و سخت کوش است اما نتوانسته در شرکت بزرگی که در آن کار می کند، هیچ پیشرفتی بکند. او فکر می کرد که دلیل پشرفت نکردنش این بوده است که چون مدیران ارشد اجرایی در آن شرکت مردان 50 و یا 60 ساله بودند، برای یک خانم کار بسیار سختی بوده که بتواند به یک منصب بالا دست پیدا کند. او چه کار می توانست بکند؟

در صورت لزوم، شغلتان را تغییر دهید

من با صراحت به او گفتم که هیچ کاری نمی تواند بکند. آن شرکت و مدیران ارشد آن قرار نیست که تغییر بکنند. به او گفتم که اگر همانطور که خودش می گوید واقعا فرد توانا و باقابلیتی است باید سعی کند که در یک شرکت نوپا و در حال پیشرفت که به جنسیت کارکنانش مادامی که کارشان را خوب انجام می دهند، اهمیتی نمی دهد، برای خودش کاری پیدا کند.

داستان یک موفقیت  

او به من گفت که همان موقع به توصیه من عمل کرده و در حالی که همکارانش فکر می کردند کار اشتباهی می کند، او کارش را رها می کند و در یک شرکت کوچک نوپا و در حال پیشرفت کاری برای خود پیدا می کند و این دقیقا همان کاری بود که من به او گفته بودم. او در طی چهارده ماه گذشته دو بار ترفیع گرفته بود و حالا حقوقش %40 بیشتر از حقوقی بود که در بهترین حالت در شرکت قبلی می توانست بدست بیاورد.

تمرین عملی

دو کار وجود دارد که با انجام آنها می توانید مطمئن شوید که شغل مناسب خودتان را بدست آورده اید. اولا، اطمینان حاصل کنید که واقعا از کارتان لذت می برید و کارتان را خوب انجام می دهید. هرگز در کاری که علاقه ای به آن ندارید، موفق نخواهید شد.

ثانیا، مطمین شوید در شرکتی که کار می کنید فرصت های زیادی برای رشد و پیشرفت تان وجود دارد. آینده شما آنقدر با ارزش هست که آن را در جایی که هیچ آینده ای برایتان ندارد، هدر ندهید.

برایان تریسی